Paibunn uten mandelmel

Jeg har hittil ikke lyktes med å finne en oppskrift på lavkarbo-pai uten mandelmel. Min samboer er allergisk, så oppskrifter med mandelmel utgår når jeg lager fellesmiddag. Nå har jeg cravet etter pai lenge, så i går bestemte jeg meg for å prøve meg på en bunn med kokosmel, sesam-mel og sesamfrø. Det ble suksess! Dette blir å stå fast på menyen framover.

Bunn:


100 g. Mykt smør
0.5 dl sesammel
1 dl. Kokosmel
1 dl. Sesamfrø 
1 egg
Litt salt

Eltes sammen til en fast deig. Klem deigen ut i pai-form og oppover kantene

For-stekes i ovnen på 175 grader i 12 minutter.





Fyll:
                                                           

4 egg
1 beger cottage cheese
1 dl fløte
200 g. Stekt kylling (jeg brukte salatkjøtt)
1/4 Blomkål
1/2 ts. Salt
1/2 ts. Pepper
1/3 ts. Chillipulver
1/2 ts. Løkpulver
En dæsj soyasaus 
1. pk. Bacon
Bland sammen alt untatt bacon- som du danderer på toppen.

Stekes i ovnen på 200 grader i 20-30 minutter. Hvis du ønsker baconet godt stekt, flytt formen lenger opp og sett på grill-elementene i noen minutter. Men pass på så ikke bunnen blir for brent.



Kommentarer