Velkommen til min helt nye blogg!

Her kommer jeg til å dele oppskrifter, i hovedsak lavkarbomat, tips og råd om hvordan også DU kan få en bedre hverdag med lavkarbo. 

I Mai 2018 la jeg om kostholdet mitt til lavkarbo og har ikke tenkt å gå tilbake til gamle vaner. Denne bloggen er til for å motivere og inspirere andre, og ikke minst meg selv til å leve denne med livsstilen. For det er akkurat det lavkarbo er. Det er en livvstil, ikke en diett eller slankekur! Og den er helt levelig... Jeg har aldri følt med så energisk og frisk som nå. Jeg sulter ikke, jeg koser meg med mye god mat. Jeg er over snittet glad i å lage mat, og det er mye takket være denne nye livvstilen. 

I en travel hverdag så er det viktig å ikke legge lista for høy, og maten jeg lager til daglig er ikke avansert og heller ikke tidskrevende. Mye av det jeg serverer her hjemme er laget noen dager i forveien. Jeg lager store mengder mat og fryser ned. Det går mye i grantenger og gryter. Jeg kommer til å dele mine tips og råd for en enkel hverdag med lavkarbo. 

Her kommer en av mine favorittoppskrifter. Dette bruker jeg til lunch og middag. Lager store porsjoner som jeg fordeler utover uka. Passer yppelig å varme opp mellom trening og jobb, og jeg holder meg mett lenge. Spiser sjeldent middag etter denne lunchen.



Kylling i karri-gryte

 
4-5 porsjoner

3-4 kyllingfileeter
1 paprika
1 løk
1/2 blomkål
3 dl. Kremfløte
1 ss. Meierismør
Ca. 2 ts. Karri
Ca. 2 ts. salt
Ca. 2 ts. Pepper

Kutt opp løk og paprika i strimler, og stek det blankt i en kaserolle sammen med smørret.
Skjær kyllingfileet i biter og stek i en panne
Ha i fløte sammen med paprika og løk, tilsett blomkål i små buketter og kok i 10 minutter
Tilsett den stekte kyllingen på slutten av koketiden.
Når det kommer til krydderet, så er vi så forskjellige på smak, så her må man prøve seg fram.

Man kan også tilsette andre grønsaker, som brokkoli, spinat og squash. Alt etter som hva man har i kjøleskap og fryser.



Kommentarer